Rayalaa: Raya tanpa mercun..

Assalamualaikum...pertama kali aku nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin..aku baru balik dari beraya kat kg umi aku kat Gunung Keriang, Kedah....untuk pertama kalinya, aku dan semua sepupu aku beraya tanpa main atau sentuh langsung mercun...mungkin kah kami sudah dewasa?..atau tak cukup bajet nak beli?..atau lupa beli?..atau takut tok marah ataupon mmg tak terlintas nak beli?ha semua persoalan tersebut ada kat fikiran aku..hahahaha....tp nak dijadikan cerita, adalaa jiran kat kg tu, main mercun tak ingat..kekadang nak marah pon ada, tp setahun skali kan,apa salahnya..kalu ada mercun dah lama aku perang dunia ke 3 dgn bdk2 tu...bayangkan lepas mercun meletop, sisa2 kabat jatuh atas bumbung umah mcm hujan...pastu tok marah2 ingat kami yg main..adoi,punyalah duk layan facebook dan game tetibe tok tuduh kami main mercun..mana tak tambah hangin nie..erm..nasib badan..sabar jerlaa...apa2 pon,raya kali nie agak best jgk coz sepupu dr jauh2 ada,kira hampir semua balik...paling best kuar ramai2 g main snooker..hahaha...best siot..mlm raya akulaa yg buat kayu api dan nyalakan api,hbs peluh dan hitam satu badan...nasib baik badan taf, boleh gak bukak baju..hahaha....bagi semua sepupu dan adik bradik...selamat ali laya maaf zahir dan batin..kalu ade salah silap sebelum dan selepas raya haram dimaafkan yer...wassalam...




-akuhanyalahabu-

0 comments:

Post a Comment

-Assalamualaikum.
-Jika suka entri ini silalah komen dan share ye.
-Pastikan komen anda tiada unsur-unsur lucah dan sensitif.
-Anda bertanggungjawab terhadap komen yang anda post.

Terima Kasih..:-)

 

Nasyid FM

Followers